Zorg - Leverancier

Een remedie voor Kleine Kwalen

De populaire boekenreeks voor huisartsen gerebrand naast lancering online

Bohn Staffleu van Loghum

Hoe zorgen we voor eenheid in onze visuele identiteit?

De succesvolle boekenreeks ‘Kleine Kwalen’ bestaat al vele jaren. De boekenreeks gericht op huisartsen en huisartsen in opleiding. Het is in 2015 overgenomen van een andere uitgever door Bohn Stafleu van Loghum. Anno 2018 zat er weinig samenhang meer in de manier waarop Kleine Kwalen in de markt werd gezet. Zo had de reeks nog steeds de look & feel van de vorige uitgever en bleek het logo van de Stichting Kleine Kwalen niet geschikt voor de introductie van de online kennnisbank Kleine Kwalen.

{{ 'case15-5b' | translate }}

  • Onderzoek naar de organisatie, de markt en de concurrenten.
  • Een presentatie van verschillende concepten met een visuele vertaling van het woordmerk/beeldmerk en de visuele identiteit.
  • Ontwerp-verfijning van de gekozen richting, inclusief iconen en fotografie-selectie.
  • Definitieve ontwerpen opgeleverd: logo-files, kleurrefer entie, fonts en fotografie.
  • Synsation ontwierp vervolgens ook de website in lijn met de nieuwe identiteit.

{{ 'case15-8' | translate }}

Met een nieuw, fris logo en een herkenbare visuele identiteit kan Bohn Stafleu van Loghum ‘Kleine Kwalen’ nu online èn offline helderder in de markt zetten. In de nieuwe online kennisbank kunnen huisartsen grasduinen naar 450 van de meest voorkomende kleine kwalen. Ook het marketingmateriaal is nu in lijn gebracht met de nieuwe identiteit. Deze rebranding is bovendien herkenbaar gebleven voor de doelgroep.

Bekijk website: Kleine Kwalen Logo – Kleurenpalet – Typografie – Fotografie-selectie – Iconen Online Toepassing – Website – Paginatemplates

Deel deze case:

case 1
case 2 case 3 case 4 case 5

ANDERE OPLOSSINGEN

Een medicijn voor een betere positionering

Rebranding van beslissingsondersteunende software

Een levend jaarverslag

Hoe zorg je ervoor dat je verhaal op het netvlies blijft?