Synsation lanceert creatief bureau Synsation Zorgdesign

Amsterdam 31/01/2019

De patiënt is mondiger geworden en selecteert zelfstandig zijn zorgaanbieder. De strijd om de gunst van de patiënt is niet mals. De overige partijen in de zorgketen voelen een toenemende druk om ook meer aan de eisen van de consument te voldoen. Een trend die bij creatief bureau Synsation niet onopgemerkt is gebleven. Reden om het gespecialiseerde Synsation Zorgdesign te lanceren.

In een markt vol concurrentie is het essentieel dat zorgverleners zich goed kunnen positioneren en profileren naar de patiënt. De klassieke dokter met status en aanzien is nagenoeg verdwenen. Patiënten zijn goed in staat zelf informatie te vergaren over hun ziekte en nemen zelf de regie. De patiënt wordt proactiever en stelt hogere eisen aan de zorglener. ‘Het gesprek tussen arts en patiënt is een dialoog geworden. De zorgverlener moet de mondigheid van de patiënt serieus nemen. En daar hoort een goede communicatie vanuit de zorgverlener bij,’ zo vindt Sander Dijkstra, oprichter en eigenaar van Synsation.

Case:
Een remedie voor Kleine Kwalen

De populaire boekenreeks voor huisartsen gerebrand naast lancering online

Case:
Een medicijn voor een betere positionering

Rebranding van beslissingsondersteunende software

‘Zorg lijkt een commodity geworden. De patiënt selecteert op basis van de faciliteiten die hem door de zorgverleners worden aangeboden. Er is sprake van scherpe concurrentie. Patiënten oriënteren zich veelal online. Wij krijgen dan ook steeds vaker de vraag vanuit de Care&Cure markt te helpen met een goede communicatie in de vorm van een toegankelijke app of zorgwebsite. Wij gaan daarbij niet over één nacht ijs, maar doorlopen samen met de klant een heel proces,’ vertelt Dijkstra.

De patiënt kan en gaat op basis van de beschikbare informatie en transparantie bewuste keuzes maken. Synsation vindt het belangrijk om die patiëntreis eerst in kaart te brengen. Deze is voor elke zorgaanbieder uniek. ‘We houden de klant eigenlijk een soort spiegel voor door prikkelende vragen te stellen als: Is uw merk net zo professioneel als uzelf? Na een grondige analyse ontwikkelen we samen creatieve oplossingen die het verschil gaan maken in de strijd om de gunst van de patiënt,’ aldus Dijkstra.

Synsation Zorgdesign bedient een bredere markt dan alleen Care&Cure. De toenemende druk op organisaties in en rondom de zorg om in te spelen op de specifieke wensen en eisen van de consument wordt ook ervaren bij Koepelorganisaties/NGO’s, Leveranciers en de Overheid. ‘Onze ervaringen in elk van deze takken van sport in de zorgbranche maken ons tot een zeer ervaren en specialistisch creatief bureau. Wij maken het onze missie elke zorgverlener in staat te stellen een transparante en heldere patiëntreis te bieden die leidt tot de beste merkbeleving.

Over Synsation

Synsation is in 2008 opgericht in Australië door Creative Director Sander Dijkstra. Synsation staat letterlijk voor de combinatie van Synergie en Sensation. De betrokkenheid tussen onze klanten en hun klanten. Hun ervaring met oplossingen op maat van het merk. Intrinsiek aan onze visie en onze inspanningen. Bij Synsation draait alles om het activeren van merken, door het opnieuw verbinden met huidige en nieuwe doelgroepen. We werken voor uiteenlopende industrieën in Nederland en Australië en zijn met Synsation Zorgdesign gespecialiseerd in de zorg.

Deel dit bericht:

WE DELEN GRAAG ONZE ERVARING

Dus loopt u rond met een vraag? Of wilt u eens sparren met creatieven die de zorgmarkt begrijpen?

Bel of mail ons dan.

Synsation Zorgdesign

Weesperstraat 105, 1018 VN Amsterdam